Onsdag

Hej! Nu har jag precis kommit hem från skolan och den sista lektionen vi hade var Hemkunskap. Det var roligt, vi gjorde "jordgubbskräm", det kanske inte låter så gott men det var super gott så jag tog hem receptet. Idag på morgonen så läste vi tyst och då även så lyssnade Per på några när dom läste och jag läser en bok som handlar om kärlek, så jag vill inte läsa den för Per. Så då lånade jag en annan bok som jag kan läsa när jag läser för honom. Och i den där kärleks boken så läste jag typ 48 sidor på 40 minuter, och jag tycker att det var många sidor jag läste. På matten så började vi med nytt kapitel och ny bok, kapitel 5 mätning. Och Per sa att han skulle gå upp till högstadiet och hämta några saker till matten. När han kom ner så var det små whiteboard tavlor på en vagn, och jag och Fanny visste redan om det, för vi hörde när dom pratade om det. Så vi använde dom till matten att skriva tal och räkningar osv. Man jobbade 2 o 2, men man fick inte betämma själv vem man ville jobba med och jag jobbade med Tove. Det gick bra för oss med hon tyckte det var för svårt så hon ville inte göra så mycket. Det var mest jag. Det har varit en bra och rolig dag för mig i skolan, men det är inte slut än för klockan 5 ska jag på voltakrobatik i sicklahallen. Fast vi åker halv 5 så vi kommer dit lite innan. Det är jättekul med voltakrobatik, för jag vet inte, kom inte på nån förklaring. Men nu ska jag ta lite att äta men inte så mycket. skriver mer när jag kommer hem från sicklahallen. PUSS O KRAM//Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0